Kontakta oss

Om du har några frågor, kontakta oss gärna. Ring eller skriv ett mejl med dina frågor.

Kundtjänst:

Telefon: 0708-55 65 45 – E-mail: info@jonastorpsgard.se

Fysiska butikens öppettider:

Enligt överenskommelse.
Adress: Barne Åsaka Jonastorp 703, 465 95 Nossebro. Sverige
OBS! Vid köp av foder kan det endast hämtas i butik då fraktkostnaden är hög. Vill du köpa många säckar kan vi ombesörja frakt hem till din gård.

Betalningsvillkor

Vi använder oss av Klarna Payment. Där kan du välja mellan flera olika betalningsalternativ. Läs mer om Klarnas villkor här.

Övriga villkor

Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd om du ska handla hos oss.

Integritetspolicy

Vi värnar om din personliga integritet och skyddar dina personuppgifter. Med undantag för de fall där du har gett ditt samtycke varken säljer eller vidarebefordrar vi dina personuppgifter till tredje part. Däremot kan vi komma att dela dina personuppgifter inom Jonastorps Gård och med utvalda samarbetspartners, enligt följande:

Tjänsteleverantörer
För att kunna erbjuda våra tjänster samarbetar vi med andra företag, t.ex. för betalningshantering, drift av vår webbplats eller kundservice. Dessa företag, som agerar som personuppgiftsbiträden åt oss, har endast tillgång till dina uppgifter i den utsträckning som krävs för att utföra sina specifika uppgifter. De är skyldiga att behandla dina uppgifter konfidentiellt och enligt gällande dataskyddslagstiftning.

Juridiska krav
I vissa fall kan vi vara tvungna att lämna ut dina personuppgifter, exempelvis om det krävs enligt lag eller i samband med rättsliga förfaranden. Detta kan gälla vid en eventuell försäljning av Jonastorps Gård eller om det är nödvändigt för att skydda våra rättigheter, vår integritet eller allmänhetens säkerhet.

Viktigt att notera:

Dina rättigheter: Du har rätt att när som helst begära tillgång till, rättelse eller radering av dina personuppgifter.
Har du frågor? Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Jonastorps Gård
Tel: 0708-55 65 45 – Mejl: info@jonastorpsgard.se – Adress: Barne Åsaka Jonastorp 703, 465 95 Nossebro, Sverige

Förändringar i denna policy
Vi kan komma att uppdatera denna policy då och då. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på vår webbplats.

Produktinformation

Jonastorps Gård reserverar sig för eventuella tryckfel som kan finnas på webbsidan. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg. Då vår fysiska butik och e-handeln delar lagersaldo reserverar vi oss för att produkterna kan vara slut i lager. Om så är fallet kontaktas du av vår kundtjänst inom kort.

Force Majeure

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse kommer Jonastorps Gård att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta dig.

Leveranstider

Vi skickar dina varor snarast efter din beställning. Vi använder företrädesvis PostNord, Dhl eller i vissa fall Schenker som distributör. Har du egna önskemål så hör av dig direkt när du lagt din order så ombesörjer vi att du får dina varor levererade så som du vill. Om det tillkommer kostnader utöver vår annonserade frakt tillkommer detta på din ordersumma.

Observera! Ej uthämtat paket debiteras beställaren med 300:-

Varor som tillverkas på beställning, exempelvis RS-staket skickas oftast inom en vecka efter beställning.

Leverans av staket sker med Schenker eller DHL som aviserar innan de kommer med leveransen. Vid lossning av staket behöver avlastning ske av köparen med tex traktor.

Priser och fraktkostnader

Fraktpriserna varierar utefter godset. Vi återkopplar alltid med fraktpriset innan din order skickas från oss.

Våra priser är ink. 25 % moms. Priserna gäller till dess att nya priser anges, med reservation för felskrivning eller väsentliga pris- eller valutaförändringar hos leverantör.

Beställning

Det är enkelt att handla hos oss! Gör bara din beställning i webbshopen, det kan göras dygnet runt. Ring eller mejla oss gärna innan köp om du undrar över något, till exempel om exakta mått eller exakta färgangivelser om du är osäker på någon vara. När du gör en beställning i vår webbutik sänder vårt system automatiskt ut en beställningsbekräftelse till din e-post. När vi har kontrollerat att alla dina varor finns så skickar vi en orderbekräftelse som bekräftar din beställning. Läs noga igenom orderbekräftelsen när du mottagit den och kontrollera om den överensstämmer med beställningen. Vi förbehåller oss rätten att annullera del av eller hela din beställning om produkten du beställt har sålt slut eller har andra fel. Vid specialbeställning gäller ej bytesrätt eller ångerrätt, en orderbekräftelse skickas på överenskommen produkt.

Förbehåll:

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom lagersaldo, pris, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning.

Specialbeställda varor

Produkter som är kundanpassade (egna storlekar, mått och design) är undantagna från ångerrätten enligt Lag (2005:59) 2 kap §11. Dessa varor är det ingen ånger- eller returrätt på.

Restnotering/delleverans

Om en vara visar sig vara slut så meddelar vi detta via e-post eller telefon. Du har då möjlighet att välja om du vill invänta varan eller annullera din order. Om din beställning gäller flera varor kan du välja om du vill vänta in den saknade varan och få alla varor samtidigt eller beställa om varan vid ett senare tillfälle. Vill du ha delad leverans går det också att ordna men i så fall kommer ett tillägg för en extra frakt.

Transportskada

Om en vara är skadad efter frakten så ska du anmäla detta direkt till transportören vid utkvitteringen.

Returer

Vi följer svensk konsumentlag och har 14-dagars öppet köp. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Kontakta oss alltid innan du skickar något i retur. Vi betalar tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Fraktkostnad till dig och avgifter till eventuell kreditgivare betalas ej tillbaka. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan och returen skall ske på samma sätt som vi skickat varan till dig – aldrig som postförskott. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för fraktavgifter, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300:-